Om föreningen

Föreningen består av ett flerbostadshus i tre våningar med 48 bostadsrättslägenheter som alla har balkong. Huset är byggt 1954. Det finns 6 st fyror, 6 st treor och 36 st tvåor, alla med balkong i söder.

Lägenhetsförråd, matförråd och tvättstuga finns i närliggande trappuppgång. Föreningens två tvättstugor har två tvättmaskiner, en torktumlare samt separata torkrum.

Föreningen har kabel-TV via ComHem. Basutbudet ingår i avgiften.

Bredband från Bahnhof (1000/1000 Mbit/s) ingår i hyran. Bredbandstjänster kan också tecknas separat med Comhem.

Uppvärmning med fjärrvärme.
Den ekonomiska förvaltningen sköts av SBC.

Elen avräknas en gång per år och baseras på ett schablonbelopp per månad.

Det finns 14 st parkeringsplatser och 12 st garage. Parkeringsplats kostnad 100 kr/mån och garage kostnad 400 kr/mån.
Det är kölista till parkeringsplatser och garage. För att ställa sig i kö måste lägenhetsinnehavaren anmäla detta till styrelsens ordförande.

Välkomstbrev till nya lägenhetsinnehavare finns i länk nedan.

Genomförda renoveringar:
2015 Asfaltering av gång- och körytor samt nya dagvattenbrunnar.
2015 Genomgång och justering av ventilationen samt OVK-besiktning.
2013 Takbyte, fasadarbeten samt balkongrenovering.
2006/2007 Nya vatten-/avloppsledningar. Badrummen renoverades i samband med stambytet.
1991 Nya fönster.